Az oldal jelenleg SZABADSÁG MIATT ZÁRVA van 2021.08.08-ig!
A folyamatban lévő rendeléseket teljesítjük, újat a fenti időpontig nem tudunk felvenni.

Kérem próbálkozzon újra egy későbbi időpontban. Köszönjük!
Blog

A csomagolás kiválasztásának 4 fő szempontja

Packit
Packit
2020.10.19 16:56
A csomagolás kiválasztásának 4 fő szempontja

A csomagolás kiválasztásának 4 fő szempontja

A GKI Digital egy 2019-es kutatása szerint a legtöbb embert a kényelem (58%) motiválja arra, hogy online vásároljon. Azt pedig, hogy a vevő mennyire érzi kényelmesnek a vásárlást, alapvetően két tényező befolyásolja:

  • a webáruház áttekinthetősége - a vásárló könnyen tudja-e megrendelni a terméket
  • a csomagolás és a szállítás - a vásárló a megrendelt termékhez milyen módon és milyen gyorsan jut hozzá

Egy webáruház szolgáltatásainak értékelésekor egyértelmű, hogy döntő szerepe van a felkínált szállítási módoknak és díjaknak, ugyanakkor több szempontból sem mellékes, hogy milyen csomagolásban jut el a vásárlóhoz a megrendelt termék.

Ár, biztonság, praktikum, megjelenés

A webshopok tulajdonosainak négy fontos szempontot figyelembe kell venniük, amikor termékük számára csomagolást választanak:

  • Az ár az egyik legfontosabb szempont, hiszen a webáruházak közötti árversenyben minden forint számít. Akár kisebb, akár nagyobb a forgalom, a csomagolás és a szállítás díja állandó tényező marad, így egyáltalán nem mindegy, hogy mennyit fizetünk a csomagolóanyagokért.

 

  • Szintén jelentős szempont, hogy a csomagolás biztonságos legyen, vagyis védje meg a szállítás viszontagságaitól a megrendelt terméket. Törekedni kell arra, hogy minél nagyobb arányban érkezzenek meg épségben a termékek, a jövőbeli megrendelések ugyanis nagyban függnek a vásárlói elégedettségtől és az így kapott pozitív értékelésektől.

 

  • Nem mellékes a praktikum sem, hiszen legyen bármilyen mutatós és biztonságos is egy csomagolás, ha túl időt és energiát vesz el a folyamat, akkor nem éri meg. Vajon mennyi időt vesz el a dobozhajtogatás, a zacskózás, a ragasztgatás? Erre is gondolni kell, különben könnyen egy soha véget nem érő örkényi színdarabban találja magát az egyszeri webáruház-tulajdonos.

 

  • És végül a megjelenés: ma már nem csak a drágább termékeket forgalmazó, vagy saját márkát építő webáruházak számára fontos a csomagolás kinézete. Magyarországon sem ismeretlen fogalom a webshopok számára az „unboxing”-jelenség vagyis az, hogy vásárlók különleges élményként szeretnék megélni a megrendelt termékek kibontását. Egy színes mintával nyomott doboz, egy könnyen és szépen (roncsolás nélkül nyitható) boríték vagy papírtáska, egy személyes kis üzenet, matrica, kupon, ajándék mintatermék mind-mind növeli a vásárló elégedettségét és ezáltal a cég értékét is. A brand építéséhez tehát jó lehetőség a megfelelő csomagolás kiválasztása.